Hitrost spletne trgovine lahko uniči ali izboljša vašo prodajo

Počasno nalaganje spletne strani

Kaj naredite, ko pridete na spletno stran, ki se nalaga (pre)počasi? 

Prav gotovo jo zapustite in niste edini: statistika pravi, da bo skoraj 50 % uporabnikov spletno stran zapustilo, če se ta ne bo naložila v manj kot 2 sekundah. 

Če imate spletno trgovino, je to scenarij, ki ga želite za vsako ceno preprečiti, saj hitrost nalaganja spletne trgovine neposredno vpliva na to, ali bodo obiskovalci ostali in opravili nakup ali pa enostavno zaprli zavihek in se obrnili h konkurenci. 

Slaba uporabniška izkušnja pa se ne konča tukaj: počasno nalaganje spletne trgovine vpliva tudi na vašo uvrstitev v Googlu, kar lahko pomeni manj organskih obiskovalcev in s tem (še) manjšo prodajo. To pa ni nič kaj obetavno!

Zakaj pride do počasnega nalaganja spletnih trgovin?

Razlogi za počasno nalaganje spletne trgovine so zelo različni. Lahko je gostovanje slabo izbrano in posledično ne dohaja potreb vaše trgovine, zlasti ob navalih obiskovalcev ob različnih prodajnih ali promocijskih akcijah. Težava se lahko skriva tudi v prevelikih datotekah, ki jih nalagate na spletno stran, recimo video material ali fotografije v polni velikosti ali pa je vzrok bolj tehnične narave, saj se v ozadju trgovine lahko skriva kup nepotrebne in neoptimizirane kode, ki močno podaljša odzivni čas. Če nimate urejenega predpomnjenja (caching) in mora trgovina vedno znova in znova naložiti vse elemente, bo to seveda trajalo dlje.

Vzrok je lahko samo en ali več njih, a sekunde se kar seštevajo …

 

Do 7 % boljša konverzija

Povprečna spletna trgovina se naloži v 1.3 sekunde in vsaka zamik nalaganja strani za samo 1 sekundo lahko povzroči zmanjšanje konverzije kar za 7 %. Kreativni opisi, privlačne fotografije in dobro zastavljena marketinška strategija z Google oglasi ne bodo naredili bistvene razlike v prodaji, če se bo trgovina nalagala v nedogled.

 

Idealno je, da se hitrost nalaganja spletne trgovine optimizira že v fazi načrtovanja in razvoja, kar je dolgoročno najbolj smiselna in učinkovita rešitev. Ko je trgovina že od samega začetka zasnovana s premišljeno arhitekturo, optimizirano kodo in pravilnim načinom nalaganja vsebine, se lahko izognete številnim težavam, ki bi kasneje zahtevale popravke in dodatne stroške. Zato je ključno, da se že pri zasnovi upošteva dejavnike, kot so optimizacija slik, minimalna uporaba nepotrebnih vtičnikov, pravilno predpomnjenje in uporaba ustreznih strežniških rešitev.

Seveda pa je mogoče hitrost optimizirati tudi na že delujočih spletnih straneh, potrebno je le odkriti vzrok.

Kako prepoznati težave s hitrostjo?

Najlažje tako, da z različnimi spletnimi orodji preverite odzivni čas nalaganja in dobite točne podatke.

Če pa niste tehnično podkovani, bodite pozorni na naslednje znake, saj že samo eden izmed njih lahko sporoča, da je čas za hitrostno optimizacijo spletne strani:

V spletni trgovini beležite obisk, a obiskovalci hitro odhajajo brez interakcije. To je zelo pogost znak, da stran ne ponuja dobre uporabniške izkušnje, lahko je nepregledna ali se nalaga prepočasi. Potem se zgodi to, o čemer smo govorili na začetku: obiskovalci izgubijo interes in raje poiščejo drugo možnost.

Navkljub dobri ponudbi in različnim marketinškim in prodajnim kampanjam prodaja ni takšna, kot ste pričakovali. Morda obiskovalci kliknejo na oglas, pridejo na spletno stran, a zaradi počasnega nalaganja ne opravijo nakupa. V tem primeru vam še tako učinkovita besedila in kvalitetne fotografije izdelkov ne pomagajo, saj se morda niti ne naložijo pravočasno.

Pojavljajo se pogoste prekinitve delovanja spletne trgovine. Če spletna trgovina pogosto klecne pri večjem številu obiskovalcev, to pomeni, da strežnik ali tehnična zasnova spletne strani ni dovolj zmogljiva. Zakaj? Potrebno je ugotoviti in odpraviti vzrok.

Občasno prejmete opazko kupca, da se spletna trgovina nalaga preveč počasi. Ko kupec opozori na počasno nalaganje, je to jasen znak, da težava ni zgolj občasna, temveč da vpliva na širši krog uporabnikov. Imejte tudi v mislih, da se mnogi kupci ne bodo pritoževali, ampak bodo preprosto zapustili vašo spletno trgovino in našli hitrejšo alternativo. Zato je vsak tak komentar pomembno opozorilo, da je treba hitrost optimizirati čim prej.

Zveni znano? Potem je skrajni čas, da ukrepate. Hitrost nalaganja ni le tehnični vidik optimizacije, temveč ključen dejavnik uspeha. Ne dovolite, da počasno nalaganje odžene vaše stranke in zmanjša prodajo.

Pravi trenutek, da poskrbite za optimalno delovanje vaše spletne trgovine

Poskrbite, da vaša spletna trgovina deluje brezhibno in zagotavlja odlično uporabniško izkušnjo, zdaj in v prihodnje, bodisi z analizo in optimizacijo obstoječe trgovine bodisi z načrtovanjem (nove) zmogljive in hitre spletne trgovine, ki bo podpirala vašo rast. 

Če želite izvedeti več o tem, kako izboljšati svojo spletno trgovino, nas kontaktirajte: poskrbeli bomo, da se bo bliskovito naložila, delovala zanesljivo in bo vedno pripravljena na nova naročila ter srečne in zadovoljne stranke.