Kako enostaven nakupni proces povečuje prodajo?

enostaven nakupni proces

Ko razmišljate o prodajno učinkovitih spletnih trgovinah, se vam v misli verjetno najprej prikradejo trgovine s širokim naborom izdelkov, ki izvajajo učinkovite marketinške kampanje za povečevanje prodaje. Objavljene imajo privlačne fotografije izdelkov, dobro napisane opise ter strateško postavljene pozive k dejanju (CTA – call to action). Vse to je seveda zelo pomembno, saj to so dejavniki, ki kupca neposredno nagovorijo k nakupu, a nič od tega ne prinaša rezultatov, če je nakupovalni proces zastavljen nepremišljeno in uporabnikom neprijazno. 

Dobro zasnovan nakupovalni proces je tisi, ki povprečne spletne trgovine loči od nadpovprečnih; od tistih torej, ki so uspešne pri prodaji in tistih, kjer beležijo visoko stopnjo opuščenih košaric. Nakupovalni proces pa se začne pred samim nakupom; začne se že s prvim stikom uporabnika z vašo spletno trgovino in konča z nakupom. Potekati mora jasno, enostavno in brez izzivov za tistega, ki kupuje, zajema pa vse od predstavitve in filtriranja izdelkov do integracije različnih plačilnih sredstev v košarici.

87 % kupcev je že kdaj zapustilo košarico zaradi zapletenega nakupovalnega procesa

Ko je nakupni proces preveč zapleten in uporabniku ni čisto jasno, kaj mora narediti, v kateri fazi nakupnega procesa se nahaja, nima na voljo pričakovanih oblik plačila, ga na koncu presenetijo dodatni stroški, ki niso bili pravilno predstavljeni na začetku ali tik pred plačilom ugotovi, da izdelki v košarici sploh niso na zalogi, je skoraj da razumljivo, da bo spletno trgovino zapustil brez nakupa – in se verjetno tudi ne več vrnil. To se bo zgodilo neodvisno od tega. In to, kako vaša spletna trgovina izstopa v oblikovanju ali koliko denarja ste namenili za plačane oglase.

Na dobro uporabniško izkušnjo in enostaven nakupni proces vpliva tudi hitrost nalaganja spletne strani. Več kot 50 % spletnih uporabnikov zapusti spletno stran, če se nalaga več kot 3 sekunde. Enako pomembna je tudi prilagodljivost za različne naprave, saj danes večina obiskovalcev spletne strani in trgovine obišče najprej preko mobilne naprave. Vse to so morda manj očitni, a izjemno pomembni dejavniki, ki vplivajo na enostaven nakupni proces v vaši trgovini.

Nakupni proces se začne že s predstavitvijo izdelkov

Nakupni proces se začne že praktično že takoj, ko potencialna stranka zavije v vašo spletno trgovino in začne brskati med izdelki. So izdelki jasno kategorizirani in jih lahko stranka hitro najde? Ali filtri omogočajo (napredno) iskanje in s tem potencialnemu kupcu pomagajo najti želene izdelke? 

Kategorizacija in filtriranje izdelkov sta seveda odvisna od panoge in ciljne skupine vaših kupcev; prodaja kozmetičnih izdelkov zahteva drugačne filtre kot spletna trgovina, ki prodaja stole ali pisarniško opremo, zato je treba o celotni zasnovi temeljito premisliti še pred izdelavo spletne trgovine.

Jasna in pregledna košarica

Na enostaven nakupni proces vpliva tudi košarica, ki ni samo prostor, kamor vaši kupci odlagajo izdelke, ampak pomemben del nakupne poti. Omogočiti morate enostavno dodajanje izdelkov brez motečih elementov ter jasen dostop do košarice, v njej pa celovit pregled izdelkov, možnost spreminjanja količine ter natančen pregled zneska skupaj z jasno razčlenitvijo (znesek nakupa, znesek dostave). Nihče ni ne želi dodatnih presenečenj tik pred plačilom, saj to odvrne od nakupa. Predstavljajte si, da bi vam na blagajni v fizični trgovini zaračunali dodatno storitev, s katero niste bili predhodno seznanjeni. Prav gotovo bi košarico jezno zapustili in se ne vrnili več v isto trgovino.

Na enostavni nakupni proces vpliva tudi integracija različnih plačilnih sredstev, saj lahko stranka med njimi izbere tisto, ki ji najbolj ustreza. 

Čim manj korakov za čim več uspeha

Enostaven nakupovalni proces je zasnovan na čim manj korakih, stranka pa vedno točno ve, na kateri stopnji nakupa se nahaja. Prav tako je pomembno razmisliti o avtomatizaciji, ki strankam prihrani čas (na primer s shranjevanjem podatkov za prihodnje nakupe), a omogočite lahko tudi nakup brez registracije in kjer se le da hiter zaključek nakupa (one click check out). Z vsakim odvečnim ali nepotrebnim korakom tvegate izgubljeno priložnost.

Nakupni proces zahteva načrtovanje

Uspešen nakupni proces ne nastane čez noč – je rezultat natančnega sodelovanja ekipe strokovnjakov, ki združijo svoje znanje v preprost, a učinkovit sistem. 

Načrtovanje nakupnega procesa mora biti celovit in premišljen postopek, ki zahteva poznavanje panoge, natančno razumevanje potreb vaših kupcev in sodelovanje različnih strokovnjakov. 

Načrtovanje se vedno začne z analizo ciljne skupine in njihovimi nakupovalnimi navadami, saj to pomaga opredeliti ključne točke interakcije, ki jih je treba upoštevati pri načrtovanju spletne trgovine. Oblikovalci nato poskrbijo za intuitiven dizajn, razvijalci pa zagotovijo tehnično brezhibno delovanje.

Enostaven nakupni proces je temeljni element, ki vpliva na dobro uporabniško izkušnjo in vodi k večji prodaji, zato je smiselno vanj investirati nekaj časa – pa tudi denarja. Generične rešitve pogosto ne upoštevajo specifičnih potreb vaših strank ali narave vašega poslovanja, zato sta razvoj po meri in temeljita analiza ključna dejavnika uspeha. Na tak način zagotovite izkušnjo, ki kupca vodi od prvega klika do zaključka nakupa. 

Če razmišljate o nadgradnji svoje spletne trgovine ali postavitvi nove, nas kontaktirajte – skupaj bomo ustvarili trgovino, ki bo vaše obiskovalce vodila naravnost do nakupa – na enostaven in intuitiven način.